dissabte, 25 de febrer del 2012

Sant Llorenç del Munt i Salt de la Minyona

Gorg dels Llitons - Pont de les Bruixes - castell de Sant Llorenç del Munt - Coll Pedrís - Salt de la Minyona.

El recorregut d'aquesta excursió és d'un 5,5 km d'anada. Es pot tornar pel mateix camí o per la pista dels cotxes però en aquest cas s'haurà de fer un km per la carretera (veure el segon mapa). Es fa en unes 2 hores i  quart (anada i tornada). El desnivell acumulat és de 240 m.

L'excursió s'inicia al km.8 de la carretera  de Vilanova de Sau on podem deixar el cotxe. Agafem una pista amb la indicació "Sant Llorenç del Munt". Al cap d'un km. aproximadament arribem al pont de les Bruixes on s'amaga el gorg de Llitons. Continuem el camí cap al castell per la pista de la dreta (està indicat) i anem pujant amb un fort pendent fins arribar al castell de sant Llorenç del Munt, a 800 m d'alçada. El castell no es pot visitar.
A continuació haurem de retrocedir fins el Coll Pedrís i d'aquí seguir el camí indicat amb marques vermelles i blanques (GR)  per anar al mirador del Salt de la Minyona, un balcó natural i amb vistes al Collsacabra i al Montseny, en un penya-segat de més de 150 metres de caiguda vertical.

Possibilitat 1:Anar i tornar pel mateix camí

Gràfic del desnivell de l'anada

Possibilitat 2: Ruta circular amb l'inconvenient d'haver de fer 1 km per  la carretera

Pont de les Bruixes on s'amaga el gorg dels Llitons

Castell de Sant Llorenç del Munt

El mirador del salt de la Minyona

LA LLEGENDA DEL SALT DE LA MINYONA

Diu la llegenda que la Minyona dels Munts era molt devota i no faltava cap diumenge a missa. Un dia que se li havia fet tard, quan encara estava dalt la cinglera, va escoltar que ja tocaven les campanes per començar la missa. Com que no volia arribar tard de cap manera, va saltar cingle avall sense pensar en l'alçada que hi havia. Miraculosament no li va passar res i va poder arribar a missa just a temps. Pocs dies després, va necessitar tornar a baixar al poble i va pensar que per estalviar-se temps i camí podia tornar a repetir el salt. Però aquesta segona vegada el miracle no es va produir i la pobra minyona va tenir un accident molt greu que li va costar la vida. Des de llavors aquell indret va començar a dir-se el salt de la Minyona, i ningú més ha tornat a intentar saltar.

Vistes del Collsacabra, del pantà i de Vilanova de Sau des del Salt de la Minyona