diumenge, 4 de desembre del 2011

Els salts de l'Avenc

Tavertet - Torrent del Roure - Gorg de la Platja - Salts de l'Avenc

Excursió d'uns 7 km anada i tornada. Es comença a la plaça de les  Guilleries de Tavertet i arriba als salts de l'Avenc i a la masia de Surroca. El camí va pel mateix cingle. Es pot fer tranquil·lament en 2 hores i mitja. Hi ha un desnivell de 220 metres.

Des de la plaça de les Guilleries surt l'anomenat camí  de Sota-Roca, baixa decidit en tancades marrades passant pel torrent del Roure, el qual haurem de creuar i seguir el camí per sota el cingle de Collsavenc. Hi ha una cruilla de camins però està indicat: el que surt a la dreta tira avall cap a la casa de Vilaespinosa i el de l'esquerra continua cap els salts de cua de Cavall i la casa de Surroca.
Pels grans espadats de les cingleres de l'Avenc s'estimben els torrents de l'Avellanosa i de l'Abeurador i al peu de la gran paret vertical es forma el gorg de la Platja quan ha plogut força.
Si seguim el camí arribarem a la masia de Surroca al peu dels cingles de l'Avenc.

salt del Roure
torrent del Roure

Camí Sota-Roca

salt de l'Avenc

Cingles de Tavertet

Formacions rocoses peculiars

Gorg de la Platja

masia Surroca sota el cingle de l'Avenc